tirsdag 18. september 2012

En blå bryllupskake



Av og til får man en mulighet man ikke kan si nei til. Når jeg ble tilbudt å lage en bryllupskake hvor jeg fikk lov til å bestemme designet helt selv så kunne jeg ikke takke nei. Selv om jeg egentlig ikke hadde tid. Den eneste føringen jeg fikk var at det var ønskelig med en skarp blåfarge og gjerne noen hortensia. Slik ble resultatet:


Å få et slikt oppdrag med frie tøyler er en drøm for oss hobbybakere. Vi har ofte en rekke album med inspirasjonsbilder av kaker vi har lyst til å prøve oss på. Slik er det for meg også. Backloggen min over design på kaker jeg har lyst til å prøve ut blir bare lengre og lengre. Spesielt nå som jeg ikke har tid til å bake like mange designkaker lengre. Denne derimot, tok jeg på meg.
 
Etter å ha skissert frem og tilbake kom jeg endelig frem til designet jeg ønsket og fikk godkjent dette av bruden. Kaken ble en blå kreasjon i 3 etasjer hvor nederste etasje besto av Red Velvet med ostekrem (oppskrift kommer)og de to øverste etasjene besto av en lys Barnehagens Beste fylt med nydelig skogsbærmousse (oppskrift kommer) og vaniljekrem.
 
Av pynt var det striper av fondant, spiselige perler, monogram laget med spiselig blekk på spiselig papir og ikke minst en hortensiabukett på toppen. Jeg har aldri laget hortensia før jeg begynte på kaken men jeg fant fort ut at det er en blomst som er veldig morsom å lage. Den var ikke spesielt vanskelig å lage heller så jeg skal lage en beskrivelse på hvordan du også kan lage en slik. Det kommer på bloggen!  Slike vil jeg lage flere av:) Kan tenke meg å lage en kake med hortensia og andre dealjer i nyanser som på dette bildet: 
 
 

 Alt i alt, bruden ble fornøyd og det gjorde jeg også. Men puh, mye arbeid var det!
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min :) Du er jo superflink til å bake og lage kaker - jeg er virkelig imponert! Her må jeg garantert komme tilbake :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det samme, Mitt Lille Smykkeskrin. Jeg nyter å lese din blogg, den er virkelig inspirerende:)

      Slett