mandag 15. oktober 2012

Dåpskake i duse nyanser

I helgen har jeg vært så heldig å få lov til å lage en dåpskake til datteren til min barndomsvenninne. Jeg fikk frie tøyler og benyttet anledningen til å lage en kake som er litt annerledes enn de kakene jeg har pleid å lage.
Som tidligere nevnt er jeg veldig svak for Bellaroser og ville derfor lage en kake med en slik på. I tillegg ville jeg bruke en mønsterkjevle jeg kjøpte i New York (eget innlegg kommer) og små strøperler.
Kombinasjonen av dette synes jeg ble veldig fint. Rosafargen er Americolor Fuchsia mens den grønne er blanding av knall gul med pittelitt mørkeblå. Rosen er laget av marsipan mens all annen pynt og trekk er i fondant av merket Arctic White. Jeg vil ikke anbefale denne fondanten da den sprekker veldig lett. Et av mange bomkjøp;)

Ekstra hyggelig er det når man ser en god venninne blir skikkelig fornøyd når hun ser kaken. Akkurat noe slikt i lignende farger hadde hun sett for seg. Den beste belønning man kan få som hobbybaker:)


1 kommentar:

  1. Den var helt nydelig! Og like god som den var fin :) Definitivt hovedattraksjonen på kakebordet..hehe

    SvarSlett