søndag 28. oktober 2012

Bountybrownies

I kveld er jeg og Kitchenaiden hjemme alene. Ute laver snøen ned og det er riktig så god stemning. Kitchenaiden kjeder seg og har lyst til å finne på noe. Noe gøy og annerledes. Da er ikke jeg tung å be! Jeg tenker sjokolade. Og kokos. Noe saftig, søtt og smakfullt. Det blir Brownies med et tykt lag smørbar glasur med Vikingmelk og kokos. Yummi!


 


100g smør
1,5 dl sukker
2 egg
80g kremost til baking
1 ts vaniljeessens
1dl kakao
1dl varmt vann
1ts hvitvinseddik
2,5dl mel
0,5ts natron
0,5ts bakepulver

Bland smør og sukker hvitt og luftig. Tilsett eggene men rør godt mellom hvert egg. Bland inn kremosten, vaniljeessensen og hvitvinsedikken. Bland det tørre og sikt det i. Rør godt med en sleiv. Bland kakao og vann og rør inn.

Kle en liten panne med bakepapir. Min er 25*25 cm. Bre røren jevnt utover og stek på brett midt i ovnen på 165 grader i ca 20 minutter.
Avkjøl på rist.

200 g Vikingmelk
100 g kokos
 250 g melis
50 g kremost

Bland kremost og kokos. Jeg benyttet Sweetended moist coconut som jeg kjøpte i USA. Du kan like benytte tørket kokos. Hvis du da ikke vil slå på stortromma, da bruker du fersk kokosnøtt som du rasper.

 Tilsett melk og bland. Tilsett melis til du får passe konsistens. Den skal være ganske fast men fortsatt mulig å smøre utover. Smør kokoskremen jevnt og tykt utover kaken.
Sett kaken i fryseren et par timer før du skjærer den opp i passelige firkanter. Når kaken er dypfryst er det lettere å skjære fine stykker.



 


 Disse kan også trekkes med fondant hvis det er en spesiell anledning og man ønsker noe ekstra pent på kakefantet :)De ble da ganske søte, gjorde de ikke?

 
Kan anbefale disse på det sterkeste. De ble kjempegode! Du kan gjerne prøve å legge på et sjokoladetrekk men da anbefaler jeg å varme opp 1 dl kremfløte til kokepunktet før du heller fløten over 200 g mørk god sjokolade og rører til alt er løst opp. La alt avkjøle seg før du heller de over kakene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar