torsdag 1. november 2012

Enkel dåpskake

Jeg kom på at jeg ikke har fått vise dere dåpskaken til min skjønne nevø, Haakon Mathias. Han døpte seg i september og da måtte selvfølgelig tante stille opp og lage kake. Søsteren min ga meg frie tøyler men dåpsbarnet storebror kom med klare formeninger om at det måtte bli en sjokoladekake. Jeg gikk i tenkeboksen og skisserte litt frem og tilbake før jeg kom frem til dette designet:


Kaken er en høy Annas sjokoladekake fylt med 2 lag sjokoladekrem, 2 lag bringebærmousse og 1 lag vaniljekrem. Mmmmmmm, denne kombinasjonen var i følge min svoger den beste sjokoladekaken jeg har laget. Trekket er Satin Ice sukkerpasta, det samme er pynten. 

Søsteren min liker ting enkelt så jeg prøvde å overføre dette til kaken. En lignende vugge så jeg på en dåpskake på nett og syntes da den var så skjønn at jeg ville lage noe lignende på dåpskaken. Jeg ble veldig fornøyd med vuggen, en fin forandring fra 'baby sover på teppe' som jeg pleier å lage på mine dåpskaker. 
Jeg er også fornøyd med den nye hexagonformen min som lager 6-kantede kaker. Veldig elegant og gir en ekstra 'svung' ift vanlige runde kaker. 

Takk for at du tittet innom bloggen min:)



1 kommentar: